Een nieuwsbrief?

10 sep 2015 | Nieuws

Een nieuwsbrief? Of post u op Facebook en Twitter?

De like-akties zullen u ongetwijfeld ook om de oren vliegen. Bedrijven doen er immers alles aan om u te binden. Maar hoe doet u dat zelf?

Post u ook alles op Facebook en Twitter in de hoop zo extra omzet te creëren?
Zo ja, hoe controleert u of dat ook daadwerkelijk succesvol is?

Het zijn meteen een paar vragen waar u wellicht het zweet van op het voorhoofd krijgt.
De meeste ondernemers doen immers maar wat.
Een update hier, een Tweet daar. Leuk toch?

Het mag duidelijk zijn dat u totaal geen inzicht heeft in de resultaten.
Wie leest het, wie niet?

Reden temeer om daar eens over na te denken.
Want wat kunt u doen om die gegevens wel binnen handbereik te krijgen?
Een van de opties is het versturen van een nieuwsbrief aan uw klanten en relaties.

Voordeel ten opzichte van social-media is o.a. de bereikbaarheid.
Iedereen die gebruik maakt van internet heeft immers een emailadres.

Waar lang niet iedereen de moeite neemt zijn volledige tijdlijn te checken, wordt email wel altijd geraadpleegd.

Het kan misschien een paar dagen duren door afwezigheid, vakantie, ziekte, drukte etc.
Maar wees gerust: uw nieuwsbrief is geduldig en wacht af tot de afzender zijn mailclient alsnog opent.

Al die acties kunt u naderhand analyseren en eventuele vervolgcampagnes daarop aanpassen.
Vanaf dat moment is meetbaar wat u onderneemt en kunt u succesvoller klanten en relaties onderhouden.

Meer weten?